Lista

GRAVIDITET:


När fick ni reda på att du var gravid? I Augusti 2010 någon gång
Var det planerat? Nej, absolut inte.
Mådde du illa under graviditeten? Inte alls :)
Hade du mycket foglossningar? Nix
Hade du någon hormonrand? Ja. På nedre delen av magen men en svag och kom i slutet.
Fick du bristningar på magen? Inga på magen.
Vad trodde du att det skulle bli för kön? En flicka :)
Vad ville du att det skulle bli för kön? Spelade ingen roll. Bara bebis var frisk :)
Hade du några speciella cravings? Nja. Åt de mesta och va sugen på olika saker hela tiden. Men äpplejuice drack jag mycket :)
Vad gillade du för mat? Typ allt :)
Någon maträtt du avskydde? Nja. Kyckling ville jag inte äta så mycket av.
Hade du halsbränna? Nix
Behövde du kissa ofta? Hela tiden från dag ett typ.
Hur mycket gick du upp? Hmm 30kg haha.
Är du nöjd över din graviditet? Ja :)
Var du rädd för förlossniningen? Nej det var jag inte :)

FÖRLOSSNINGEN:

När startade din förlossning? 4 Maj 2011
Vilken vecka var du i? 40+5
Gick du över tiden? Ja
Hur startade din förlossning? Vatten av gång
När åkte ni in? Hmm 04.30 kanske.
Hade du någon bedövning/smärtlindring? Bara lustgas
Hur länge hade du värkar? Värkarna började lite smått klockan 3 kanske och Alicia kom ut 11.21 :)
Tyckte du att värkarna gjorde ont? Ibörjan va det inte farligt men det blev värre.
Grät du? Nej.
Skrek du? Ja det hände att jag gjorde det någon gång.
Hur länge hade du mellan värkarna i öppningsskedet? Ingen aning.
Hur lång tid tog krystvärkarna? Ingen aning.
Vem var med på din förlossning? Min mamma och barnets pappa.
Hade du ont efteråt? Ja, kunde knappt sitta och hade ont i varje muskel i kroppen jag inte trode fanns.
Är du nöjd över din förlossning? Mycket nöjd. Gick relativt fort men är nöjd.

BEBISEN:

Mådde bebisen bra när den kom ut? Ja det gjorde hon :)
Vad blev det för kön? En flicka.
Vad vägde han/hon? 3615 gram
Hur lång var han/hon? 50 cm.
Huvudomfång? 35 cm
Ville bebisen amma på en gång? Yes :)
Hade bebisen gulsot? Yterst lite. Men behövde inte behandlas.
Mådde bebisen bra under bb-tiden? Ja det gjorde hon :)
Vad fick han/hon för namn?? Alicia :)
Var ni överens om namnet och varför blev det just det namnet? Jag ville att hon skulle heta Ingrid men det gick han inte med på men Alicia gick han med på så Alicia fick det bli :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0